Dryck - Sol

Betyg: 2.1

...definitionen av att ”kasta pengarna i sjön”...


 

”Det ser EXAKT ut som piss” kommenterar WTF – recensenten Wester efter att jag placerat en glasflaska Sol på vardagsrumsbordet hemma hos Dannyboii (se även; Dryck - Duvel). Längs det rektangulära träbordets ytterkanter brölar kvällens festsällskap som består av: Lillis, Runniiieeefotboll_89 aka. Rune, Wester, MickePicke, Dannyboii och jag, Emil. Jag kan inget annat än instämma med Westers uttalande angående Sol’s färg och struktur. När jag sedan tar denna väldigt ljusa öl, tömmer innehållet från flaska till glas, bildas en ytterst tunn och veklig skumbädd längs ölets yta som försvinner redan efter första slurk. Sol som redan från första anblicken fick kommentaren om liknelsen till urin fortsätter på denna bana genom att pissa på mina stackars smaklökar. Sol är mer smaklös och blaskigare än det kända svenska mineralvattnet Ramlösa. Vad jag plötsligt inser är att Sol är definitionen av att ”kasta pengarna i sjön”. Jag skulle lika väl kunna blanda Faluns vidriga kranvatten med Vanlig Vodka, squeeza ned en skvätt finstrimlade citronskal och gå apeshit med blasket i en SodaStream. Tillåt mig presentera: Sol!

Kvällen hos Dannyboii fortsätter även efter en dålig ölupplevelse. Vi spelar ölspel efter ölspel och antalet festmedlemmar ökar allt eftersom klockan tickar alldeles för fort framåt. Slutligen har vi alla hunnit torskat tillräckligt mycket för att ha övergått till bäbisklumpighetsstadiet. Det är vid detta skede vi alla reser oss för att påbörja färden ut mot krogen. Rune bläddrar igenom Dannyboiis iPod, MickePicke messar sin ”Juliet” som befinner sig över atlanten, Wester försvinner (ur min syn i alla fall), Kajsa och Malin (som dykt upp någon gång mellan öl-lekarna under kvällens gång) vill få oss alla att tillsammans skåla bort deras Baileys, Dannyboii tar en dusch och jag själv återförenas med en, vid detta tillfälle, uttömd flaska Sol. Jag inser att Sol faktiskt har en fördel; Sol har en snygg etikett som symboliserar sitt ursprung på ett gammaldags och trevligt sätt. Med en typiskt Sydamerikansk etikettsdesign får Sol äntligen en komplimang att vara stolt över. I och med detta kan därför Sol användas som dryck till män som inte gillar öl men samtidigt inte vill omanlighetsförklara sig själva på diverse fester med att pimpla likör likt professor Gonzo. Eftersom Sol inte har någon smak överhuvudtaget passar den därför perfekt för just denna typ av människor som dessutom får sluta fingrarna runt en snygg flaska öl.

Sol
passar alltså allra bäst som utsmyckning på fest eller som törstsläckare efter gräsklippning en varm julidag i Ljusdal. Jag antar att Sol även passar utmärkt som öl för nybörjare, men den balanserar dock som sagt på gränsen mellan ljust öl och ljummet piss så förvänta dig inget speciellt. Jag förklarar härmed drycken Sol till världens tråkigaste öl. Grattis Cerveceria Moctezuma!


Gillar du Sol bör du även testa: Ramlösa

/Emil Arleroth


Kommentarer
Postat av: Bjarki!

Sol är riktigt piss kan jag hålla med om!

2010-02-09 @ 23:31:55
URL: http://bjarki.se/blogg
Postat av: WTF-Emil

ja, men den ser så inbjudande ut =)

2010-02-10 @ 13:57:39
URL: http://whytheface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0